هر ساله تعداد متعددی اتومبیل تازه در جهان رونمایی می شود و به جهت فروش در بازار جهانی باید از آزمون های استاندارد سربلند بیرون بیایند. در عاقبت همین انتقال توان و چرخش میل لنگ حرکت اتومبیل فراهم می شود. موتور B5 برروی خودروهای مزدا۳۲۳ و فورد لیزر کارایی لطف به نمایش گذاشتهاست.مدل دیگر B5 که ۱۶ سوپاپ و تک میل سوپاپ میباشد نیز دارای سریهای مختلف است که فقط یک سری آن از کاربراتوری می باشد ، توان و گشتاور تولیدی این موتور به ترتیب ۹۱ اسب بخار و ۱۲۲ نیوتن متر است.سریهای دیگر آن که انژکتوری میباشند میتوانند قدرتی در بازه زمانی ۸۰ تا ۱۰۰ اسب بخار تولید نمایند و درکنار آن گشتاورشان هم در بین ۱۱۸ تا ۱۳۲ نیوتن متر متغیر میباشد . چندین موتور آزمایش شده آیتم های روی میز به جهت پیشرانه ۲۰۶ بودند که موتور های TU1 و TU3 نام داشتند و قبلا در پژو ها و سیتروئن ها حضور داشتند و به جهت عرضه مهم استاندارد های یورو III آپدیت شدند و هم اکنون مهم سیستم انژکتور و تبدیل کاتالیستی برروی ۲۰۶ کارگزاری پیستون فورج tu5 شدند. سپس از تمامی همین ها می رسیم به TU5 که اکثرا می شناسیم یا این که لااقل اسمش را به دفعات شنیده ایم.موتور TU5 یک موتور ۱.۶ لیتری کلیدی ۱۶ سوپاپ DOHC است که اقتدار خروجی ۱۰۸ اسب بخار را سر فلایویل برروی ۲۰۶ ارائه میداد . موتور ET3 همان بلوک TU3 را داشت که سرسیلندر ۱۶ سوپاپ DOHC اهمیت VVT بود که علاوه بر مصرف فراوان کاهش و ایجاد کمتر آلایندگی ، اقتدار ۹۰ اسب بخار را ارائه میکرد که همین افزایش توان از ۷۴ به ۹۰ اسب بخار خیلی قابل دقت است.موتور ET3 متاسفانه در ایران جایگزین TU3 نشد . این موتور تا قبل از این بر بر روی ۱۰۶ هم حضور داشت اما دارای ۸ سوپاپ و توان کاهش ۸۹ اسب (تاثیر ۱۶ سوپاپ بر بهینه تر بودن را به جهت این سری موتور مشاهده می کنیم) البته TU5 هم دیگر ایراداتی دارااست که می شود دیده پوشی کرد. در ساخت انواع پیستون های الدورا از آلیاژ مضاعف مرغوبی به کارگیری می شود و همچنین مقاومت و تحمل بالا و سازگاری لطف اصلی گونه های سیلندر ها دارد. TU5 های ایرانیزه درست هست که از میزان مرغوب بودن کمتری هم برخوردار میباشند البته اصلی یک ریمپ و برداشته شدن محدودیت های آلایندگی خیلی بازدهی آن ها خوبتر خواهد شد. ایمنی مضاعف بالایی دارااست و همینطور ریجیدیتی بدنه اتومبیل را به نحوه دیده گیری ارتقا می دهد ولی در ازای آن نصب آن دوچندان زمانبر و پیچیده می باشد و ساخت آن نیاز به مهارت و اشراف بالا داراست و قیمت آن نیز به نسبت بخش اعظم می باشد .برای نصب رول کیج های ۶ نقطه ای یا این که بیشتر،تقریبا تمام ادوات و قطعات داخل خودرو گشوده می شوند و برخی از آن‌ها به جهت کارگزاری دوباره نیاز به برش کاری خواهند داشت برای این می باشد که نصب آن ها زمانه بر است . به جهت مثال تست تصادف مستقیم جلو ( front side Collision) در شتاب ۶۰ km بر ساعت انجام می شود.از همین رو می اقتدار گفت در سرعت های بالا حتی کلیدی ایمن ترین ماشین ها هم احتمال وارد داخل شدن آسیب جدی به سرنشینان در زمان تصادف وجود دارد. به جهت خرید کردن این کالا به اندازه میباشد کلیدی مدیر فروش تماس حاصل نمایید. ضمن اینکه همین موتور اصلی استاندارد آلایندگی یورو ۳ میباشد که می توان آن را به استاندارد یورو ۵ هم ارتقا داد. پیشرانه TU5/JP4 یک موتور دو میلسوپاپ بالا با ۱۶ سوپاپ می باشد که توان و گشتاور عالی در مقایسه اساسی پیشرانههای موجود در کشورمان یک عدد از برگهای موفق آن است. فلایویل به دلیل آنکه اساسی ریختهگری و در تیراژ بالا ایجاد می‌شوند احتمال بالانس نبودن وجود دارد . اما ما همیشه میخواهیم تا جایی که جا دارااست پیش برویم .برای نمونه یکی از تیونر های ترکیه ای توانسته به عدد ۵۰۷ اسب بخار در سرچرخ برای آن بهره پیروزشود که این عدد به جهت وزن اندک ۲۰۶ و دیفرانسیل جلو بودن آن خطرناک می باشد و رانندگی پرخطری دارد. کلیه ما کم و بیش اصلی ۲۰۶ آشنا هستیم . رول توشه هایی اصلی نقطه اتصال ۸ و ۹ و یا حتی ۱۶ نقطه هم وجود دارند و برای دریافت دید کلی نسبت به آن‌ها عکس هایی را به اکران گذاشتیم. زاویه ها،طول و محل اتصال نقش مهمی را در ایمنی اتومبیل ایفا می کنند. همین نقطه ضعف همین موتور می باشد، چرا که در دور موتور های تحت نیاز به هوای کمتری در موتور می باشد.(دلیلش جلوگیری از ناک، و کاهش مصرف سوخت هست) البته این موتور در به دور پایین هم مثل دور بالا مقدار گشوده شدن سوپاپ های هوای برابری دارد.