میللنگ – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

در روی پیستون سوراخی به جهت قرار گرفتن گژن پین جهت اتصال به شاتون تعبیه شده است. این تیغهها که به اینوار دارای شهرت هستند، جهت تقویت دامنه در آن به عمل میروند. از قبیل جنس، طرح و صورت و گونه موتوری که در آن‌ها به عمل میروند. اصلی دقت به این‌که فرآیند احتراق در محیط احتراق به شدت پیچیده می باشد و کوچکترین برآمدگی یا این که فرورفتگی در پیستون ، بر صورت و جور احتراق تاثیر می گذارد ، در برخی از خودروها علاوه بر فرم هایی که در بالا به آن اشاره شد ، فرم های پیچیده و بهینه ای به مرحله بالای پیستون می دهند. در شکل تحت سرسیلندر خودرویی را تماشا می کنید که در هر سیلندر آن 4 سوپاپ به کار گیری شده است. گهگاه یک رینگ روغنی هم در شیاری پایینتر از شکاف گژن پین تعبیه می‌گردد که خودداری از نشر روغن کاملتر شکل گیرد. همچنین برای در دست گرفتن بهتر روغن از یک منبسط کننده فنری در پشت رینگهای روغن و بغل رینگیهای فولادی آب کروم شده به کار گیری میشود. در همین موتورها به جهت شعلهور ساختن سوخت از حرارتهای بالا استعمال میشود. همین خیال که پیستون به استدلال مقاومت گرمایی بالا ذوب نمیشود دیدگاهی خطا و رایج است. همین پیستون ها که در موتورهای چهار روزگار به کار گیری می گردند اکثر در خودروها کاربرد دارند. همین حلقه ها که به نام حلقه پیستون شناخته می شوند ، در بدنه پیستون ، داخل شیارهای مخصوص در بدنه پیستون قرار گرفته و قطرشان میزان فراوان یه خرده عمده از قطر سیلندر می باشد و این قطر اکثر سبب ساز می شود که وقتی پیستون ( به همراه حلقه پیستون ) در درون سیلندر قرار گرفت ، حلقه های پیستون ، اجازه خروج ترکیب سوخت و هوا از بالای گوشه و کنار احتراق به فضای ذیل پیستون را ندهند و در عاقبت ، قابلیت فشرده نمودن مخلوط سوخت و هوا در بالای پیستون وجود داشته باشد. تندی میانگین میگوید که یک جسم در یک دوران وقتی مشخص، چه مسافتی را طی کرده است. رینگهای دانسیته یک تکه و از فرآورده چدن ساخته میگردند که مقاومت حتمی را در برابر گرما داشته و خطر شکست و شکاف آنها کمتر باشد. موتور دیزل، گونهای موتور درونسوز می باشد که در آن از چرخه دیزل به جهت ساخت حرکت استعمال میشود. به طور کلی تنظیم مقدار سوخت، زمانبندی تزریق آن در محفظه احتراق و زمانبندی جرقه زنی شمع تاثیر زیادی در پیشگیری از همین اختلال دارد. مانند: ریختهگری ناصحیح پیستون، خنک کردن کمتر از میزان ضروری بوسیله روغن موجود در فضای کارتر و سیستم خنک کننده و همچنین تنظیم فقدان فشار وارده به پیستون که می تواند از تهیه و تنظیم نبودن مقدار تزریق و یا زمانبندی احتراق نشات بگیرد سبب ساز به ترک خوردگی پیستون میشود. همین سوراخ که در طول پیستون و نصیب دامنه ساخت می‌شود انبساط پیستون را در دست گرفتن میکند. پس از خاتمه تزریق سوخت فعالیت سوختن تا حدود ۳/۲ از دوران قدرت ادامه پیدا میکند. همچنین چنانچه تسمه تایم پاره شود و روزگار بندی سوپاپ به نیز بخورد، همین شیارها، مانع از جراحت به پیستون و سوپاپ می شوند. یکی از مشکلاتی که مستقیما به پیستون ربطی ندارد البته در اثر پیدایش آن می تواند پیستون را نیز خراب کند، بریدن پیستون چه تسمه تایم است. زمانی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و در صورتی که دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال دوچندان سوپاپ با تراز رویی پیستون بازخورد میکند و منهای شکسته شدن خود سوپاپ سبب زخم دیدن پیستون هم میشود. سطح تماس رینگهای دانسیته با دیواره سیلندر از یک لایه نخ نما اکسید آهن یا کروم پوشیده میشود که از سایش جداره سیلندر و رینگ پرهیز میکند. پیستون حساس سر صاف: تراز تاج این پیستون ها صاف و یک دست است. در گذشته تمام پیستون ها حساس تاجی صاف طراحی میشدند اما امروزه بسته به جور موتور این سطح طراحی مختلفی دارد. در گذشته تمام پیستونها دارای تاجی صاف طراحی میشدند ولی امروزه بسته به مدل موتور این تراز طراحی مختلفی دارد. همین بدان معناست که لقی در همین پیستون میبایست اندکی بیشتر از لقی در پیستونهای چدنی باشد، معمولا برای جلوگیری از انبساط پیستونها از روشهای مخصوصی به کارگیری می‌گردد که در پایین چهار نحوه رایج آنها را به اختصار میکنیم. در حالی که پیستون ممکن می باشد به دلایل زیادی ذوب شده و مهم سیلندر مبتلا سایش و پیستون سایز ۸۰ یا این که چسبندگی شود. پیستون ممکن است در گیر نواقص و ایراداتی شوند که هرمورد عوارض مختص خویش را دارد. همین رینگها که شیاردار یا سوراخدار طراحی میشوند، از انتشار روغن بر روی دیواره سیلندر و مصرف بیش از حد و غیرضروری آن جلوگیری میکنند. همین رینگها که فشاری نیز نامیده می‌شوند مانع از نفوذ گاز از کنار پیستون در دوران بالا بودن آن می‌شوند تا از جرم ایدهآل احتراق کاسته نشود. موتورهای دیزل سبکتری که سرعتشان هم بالا بود در سال ۱۹۲۵ به بازار عرضه شدند. پس پیستون از نقطه مرگ ذیل به طرف بالا حرکت میکند و تمام گازهای سوخته را خارج از سیلندر میراند. به جهت هر پیستون از هر دو نوع رینگ استفاده میشود، ولی تعداد آنان اصلی دقت به دسته موتور و وضعیت آن تغییر تحول میکند. همین رخنه که زیر شیار حلقه روغن قرار دارد از انتقال حرارت تاج به دامنه پیستون پرهیز میکند. در صورتی که شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در مورد پیستون صندلی لطفا از وب سایت ما دیدن کنید.

حتما بخوانید:
بازسازی بخشی از دیواره مرجانی بزرگ استرالیا