[ad_1]

واشنگتن – در پایان ماه مارس ، کریسپی کرمه پیشنهادی را ارائه داد: هر مشتری که کارت واکسیناسیون ویروس کرونا را نشان دهد ، یک پیراشکی رایگان دریافت می کند.

برخی از این اقدام به عنوان نوعی سلامت عمومی که می تواند واکسیناسیون را تسریع کند ، جشن گرفتند ، اما دکتر لیانا ون در میان تشویق کنندگان حضور نداشت. کمیسر بهداشت عمومی در بالتیمور ، که به یک مفسر برجسته رسانه در مورد همه گیری تبدیل شده است ، برای انتقاد از Crispy Creme به توییتر متوسل شد. “هر محرکی کمک می کند و دونات های رایگان می توانند به حرکت سوزن کمک کنند.” او گفت. “با این حال ، دونات ها لذتی است که اگر هر روز خورده شود برای سلامتی مفید نیست.”

توییتر ، توئیتر بودن ، ون به سرعت به عنوان شخص توبیخ شده محکوم شد ، مجله Cosmopolitan تا آنجا پیش رفت که او را به “تحریک هراسی چرب” متهم کرد. Crispy Creme اخیراً اعلام کرد که در پایان ، نزدیک به 1.5 میلیون نفر از این تبلیغات بهره مند شدند.

فروش دونات ها در فروشگاه Krispy Kreme در تاریخ 5 مه 2021 در شیکاگو ، ایلینوی برگزار می شود.  زنجیره پیراشکی دیروز اعلام کرد که قصد دارد این شرکت را دوباره منتشر کند.  (اسکات اولسون / گتی ایماژ)

اسکات اولسون / گتی ایماژ

و این فقط آغاز ماجرا بود. از آن زمان ، کشورها مشوق های مختلفی را برای واکسیناسیون مردم ارائه داده اند. روزهایی که “شکارچیان واکسن” در هنگام تعطیلی ورودی سوپرمارکت ها را هجوم می آوردند ، امیدوار بودند که دوزهای پشتیبان وجود داشته باشد ، گذشته است. هدف به طور فزاینده ای واکسیناسیون افرادی است که کمتر مشتاق دریافت شلیک شده اند ، یا به دلیل اینکه اطلاعات نادرست داشته اند یا به دلایل دیگری مانند بی اعتمادی به بیمارستان یا صرفاً نداشتن اراده. در اوایل ماه مه ، رئیس جمهور بایدن نزدیک بود که بگوید برخی از کسانی که هنوز واکسینه نشده اند ، فقط تنبل هستند.

براساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، 63 درصد آمریکایی ها به طور کامل یا جزئی واکسینه شده اند. این امر منجر به کاهش شدید تعداد عفونت ها در هفته های اخیر شده است ، اما همچنان هزاران نفر به طور روزانه به ویروس کرونا آلوده می شوند. برای از بین بردن گسترش جامعه ، میلیون ها نفر دیگر باید واکسینه شوند. بنابراین ، توزیع فراوان ، همه برای پر کردن شکافهایی که ویروس کرونا به طور بالقوه می تواند استفاده کند ، طراحی شده است.

به طور فزاینده ای ، کشورها از رویکرد لازم برای جلب مردم به سایت های واکسیناسیون استفاده می کنند. یکی از اولین موفقیت های اولیه اوهایو بود که مسابقات Vax-a-Million یک زن 22 ساله را بسیار ثروتمند کرد. ویرجینیای غربی ، ایالت دیگری در ابتدای طرح محرک ، به ساکنان اوراق قرضه برای پس انداز 100 دلار پیشنهاد کرد. اما پس از آنكه فرماندار جیم جاستیس اعلام كرد این ایالت قرعه كشی مربوط به واكسن را در روز پدر برگزار می كند ، كافی نبود ، كه شامل اسلحه ، كامیون و پول نقد بود.

بدون مجوز اسلحه ، به خاطر داشته باشید. سلاح های واقعی چه کسی می تواند از ماین استفاده کند که مجوزهای شکار و ماهیگیری رایگان را به عنوان مشوق ارائه می دهد (مشخص نیست که آیا آمریکایی های متبحر سعی کرده اند در بسیاری از کشورها مشوق بخواهند).

گیرنده های بالایی ، اسلحه و لوازم تپانچه سازگار با AR-15 کالیفرنیا برای فروش در فروشگاه ناشناخته Hiram's Guns / Firearms در ال کاژون ، کالیفرنیا ، ایالات متحده ، دوشنبه ، 26 آوریل 2021 (بینگ گوان / بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

سلاح و لوازم جانبی سلاح برای فروش در فروشگاهی در ال کاخون ، کالیفرنیا (بینگ گوان / بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

واکسیناسیون تصور می شود یک عمل فضیلت آمیز است ، با هر بار شلیک محافظت بیشتری از جامعه به طور کلی ، نه فقط گیرنده آن می شود. بنابراین بیش از اندکی کنایه است که جذابیت تا حد زیادی توسط برخی از رذایل مورد علاقه ما انجام شود. سوال این است که آیا این نوع درخواست تجدید نظر در بهداشت عمومی فوق العاده ای که دارای یک مولفه روانشناختی قابل توجه است ، منطقی است؟

“این امکان وجود دارد که برخی از افراد در نتیجه این ابتکارات یک عادت بد را احیا کنند (به عنوان مثال یک معتاد سابق قمار ممکن است دوباره شرط بندی کند). بنابراین اگر کسی بتواند بدون این خطرات به همان سیاست های م effectiveثر فکر کند ، ترجیح خواهد بود. ” وی افزود: “این ممکن است یکی از مواردی باشد که صلاح جامعه فراتر از مراقبت های فردی باشد.”

این ممکن است توضیح دهد که چرا بایدن رئیس جمهور پافشاری ، که پسرش هانتر کتابی را در توصیف مبارزه خود با سو abuse مصرف مواد منتشر کرده است ، اخیراً از کاخ سفید آبجو درست کرده است.

رئیس جمهور با اعلام همکاری با آنهوسر-بوش گفت: “عکس بگیرید و آبجو بنوشید.” مشروبات الکلی اوایل این هفته گفت که اگر هدف بایدن این باشد که 70 درصد بزرگسالان حداقل تا 4 ژوئیه واکسینه شوند ، هر آمریکایی آبجو رایگان دریافت می کند.

اگر در ایلینوی زندگی می کنید ، واکسیناسیون می تواند دو آبجو برای شما به ارمغان بیاورد ، یکی از Anheuser-Busch و دیگری از یک برنامه جدید در سطح ایالت. یک کلینیک واکسیناسیون در مرکز کندی در واشنگتن چشم انداز وسیعی از رودخانه Potomac و به طور خاص ، آبجو رایگان از کارخانه آبجو سازی Solace را ارائه می دهد.

هواداران در طول بازی خانگی آبجو می نوشند

طرفداران در یک بازی بیس بال در روز افتتاحیه ، اول آوریل ، در شیکاگو در منطقه ریگلی فیلد آبجو می نوشند (جاناتان دانیل / گتی ایماژ)

دکتر مونیکا گاندی ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو گفت: “من فکر نمی کنم که به دلیل پیامدهای بهداشت عمومی خشونت با اسلحه ، دادن اسلحه به مردم برای این واکسن ایده خوبی باشد. “من فکر می کنم دادن مشوق هایی مانند غذا یا آبجو در واقع ایده خوبی است. این در پزشکی اچ آی وی (قرص های تحریک کننده) کار کرده و قرن هاست که در پزشکی استفاده می شود. “

با این حال ، با توجه به اینکه بسیاری از مناطق جهان برای دریافت دوز واکسن ناامید هستند ، ممکن است همه اینها کمی تحقیرآمیز باشد. از اوایل ماه مه ، برخی از کشورها بودند که حتی یک شهروند را واکسینه نکرده اند. برخی دیگر مانند هند دچار امواجی شده اند که هر روز هزاران نفر را از بین می برد. در همین حال ، در ایالات متحده دوزهای مصرف نشده باقی می مانند. دکتر مارتی مک کارتی ، انکولوژیست جراحی جان هاپکینز ، در اوایل هفته جاری به فاکس نیوز گفت: “به افراد باید واکسن داده شود” و اگر آنها تصمیم بگیرند که این دارو را دریافت نکنند ، باید این واکسن ها را به خارج از کشور ارسال کنیم.

همچنین این سوال وجود دارد که آیا مشوق ها واقعاً م workثر هستند؟ داگ استوری ، استاد ارتباطات بهداشتی در جان هاپکینز ماه گذشته گفت: “برای من سخت است که باور کنم فردی انگیزه واکسن زدن را می گیرد فقط برای اینکه بتواند یک یا دو دونات کریسپی کرمه را مصرف کند.”

استوری پیشنهاد کرد که ممکن است مشوق های مالی م workثر واقع شود ، اما بر اهمیت ارتباط برای افرادی که چیزی “آزار دهنده” دارند ، مانند ترس از ایمن نبودن واکسن ، تأکید کرد. در همان یادداشت کاخ سفید که او را در حال راه رفتن با آبجو می دید ، بایدن از مشارکت با آرایشگران در جامعه آفریقایی-آمریکایی به نام “عکس در فروشگاه” خبر داد. این برنامه مبتنی بر این ایده است که اعتماد و نه رایگان چیزی است که در نهایت به افراد در واکسیناسیون کمک خواهد کرد.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده درباره گزارش ماه مه در مورد مشاغل در 4 ژوئن 2021 در ساحل Rehoboth ، دلاور ، مرکز همایش ها صحبت می کند (جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

رئیس جمهور بایدن روز جمعه در ساحل Rehoboth ، دل صحبت کرد. (جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

البته ، هیچ کشوری فقط به توزیع به عنوان راه حلی برای چالش های واکسیناسیون خود اعتماد نمی کند. در صورتی که احتمال بازگشت به حالت عادی قبل از بیماری همه گیر به خودی خود کافی نباشد ، دادن چیزهای رایگان به مردم فقط وسیله دیگری است که باعث می شود آنها کار درست را انجام دهند.

علاوه بر این ، این هدایا کمی روحانی را به فرایند ناخوشایند یا ناخوشایند تزریق می کنند. امیلی اوستر ، اقتصاددان دانشگاه براون ، که به طور مفصل درباره بیماری همه گیر نوشت ، گفت: “من اصولاً طرفدار هر چیزی هستم که آن را سرگرم کننده کند.”

“سرگرمی” معمولاً کلمه ای است که به بیل دی بلازیو ، شهردار نیویورک مربوط می شود ، اما او ظاهراً در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر که در آن موش بدنام موش در ورزشگاه یک برگر و سیب زمینی سرخ کرده خورد ، هنگامی که اعلام کرد Shake Shack ، وحشی زنجیره غذاهای فست فود معروف همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده برای واکسینه شده ارائه می دهد.

دی بلاسیو گفت: “اگر آن را دوست دارید ، فقط همانطور كه ​​درباره واكسیناسیون می اندیشید درباره آن فكر كنید.

“ممم … واکسیناسیون”.

سپس ScanMyPhotos وجود داشت که خدمات اسکن عکس رایگان را برای افرادی که واکسینه شده اند ارائه می دهد. در یک بیانیه مطبوعاتی تلاش می شود توزیع شرکت با فضیلت تری نسبت به سایرین تشخیص داده شود. در این مقاله آمده است: “بر خلاف پیراشکی یا آبجو رایگان ، انگیزه اسکن عکس به صورت رایگان به یک میراث میراث دار برای خانواده ها تبدیل می شود.”

کریستین والچیک واکسن J&J COVID را با هماهنگی وزارت بهداشت کوک و شیکاگو وایت ساکس دریافت می کند.  (دیوید بنکس / گتی ایماژ)

کریستین والچیچ در 29 مه در شیکاگو علیه COVID-19 واکسینه شد. دریافت کنندگان کارت تخفیف 25 دلار برای تخفیفات قبل از بازی در White Sox دریافت کردند. (دیوید بنکس / گتی ایماژ)

همانطور که یک کارشناس بهداشت عمومی به یاهو نیوز گفت ، همه این توزیع ها “به اندازه مشوق ها ، به اندازه کلاهبرداری بازاریابی برای شرکت ها” م effectiveثر نخواهند بود ، خواه این شرکت ها آبجو بفروشند یا عکس های دیجیتالی.

وی گفت: “آنچه تفاوت را تغییر می دهد الزامات است.” و در حالی که ایالات بر واکسیناسیون اصرار دارند ، آنها از انجام آنها خودداری می کنند. در حال حاضر ، آنها امیدوارند که پول و مشروبات الکلی م workثر باشد.

تصویر عکس روی جلد: اخبار یاهو؛ عکس ها: اسکات اولسون / گتی ایماژ ، گتی ایماژ (6)

____

بیشتر بخوانید از یاهو نیوز:



[ad_2]

منبع: fizik-news.ir