ما به مطالعه و باز‌نگری چگونگی ضخامت پیستون جهت رفع این دو ایراد خواهیم پرداخت. چنانچه پیستون از مدل بی آلایش باشد قطر داخلی پیستون بایستی مطابق استاندارد H7 و H8 بوده و تراز آن برای قرار دادن سیل ها در آن به خوبی پرداخت شود. همچنین جای سیل های هیدرولیک برای پرهیز از نشتی فی مابین سیلندر و پیستون، بر روی پیستون تعبیه می شود و بوسیله گاید رینگ ها فیت می شوند و رینگ های سایشی برای محافظت از سطح درونی سیلندر که پرداخت شده است، ساخته می شود. در همین هنگام پیستون به پایینترین حد خویش آمده و به وسیله رینگ جذبی روغن که به دور این قطعه تعبیه شده , قیمت پیستون تبریز روغن را جذب و دارای خود به بالا برده که نیز خود و هم دیواره سیلندر را روغنکاری می نماید . زاویه این پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت همین قطعه به سمت میل لنگ کارایی جاروبی از خویش نشان می­دهد. این دستگاه شامل میل لنگ، دستگاه چرخ طیار یاتاقان ها، مجاری روغن و وسایل اتصال نظیر زبانه و پیچ و مهره است.یک قطعه دوار موتور می باشد که به یاتاقان های اثبات متکی است. روغن پایین فشار، توشه یکنواختی را به تمام مرحله دوران آن اعمال می کند، درحالی که پیستون این بار را در طرف دیگر به مرحله برهه زمانی کوچیکتر شافت در یک حیطه مضاعف کوچک دایره ای توسط شافت وارد می آورد. پیستون در برابر توشه کاملی که به وسیله روغن پایین فشار اعمال می شود، قرار گرفته و آن را به شافت انتقال می دهد. منطقه دایره ای شکلی که در بین پیستون و شافت در تماس اهمیت یکدیگر می باشند ذیل فشار قرار گرفته و درصورتیکه تنش فشاری بیش خیس از تنش مجاز پیستون یا شافت باشد بعد از آن حیطه دایره ای شکل خواهد شکست. در صورت بالا فشار ناشی از احتراق سبب می شود که پیستون در اکنون حرکت به سمت بالا هنگامی به نقطه مرگ بالایی نزدیک می شود اندکی به طرف راست کج شود.در نتیجه سر پایینی سطح فشار گیر با دارای جداره سیلندر تماس پیدا می کند.پس از آنکه پیستون از نقطه مرگ بالایی گذشت،صاف می شود.در همین زمان سطح فشار گیر حیاتی به طور تام اصلی جداره سیلندر تماس پیدا می کند.این تماس نوعی فعالیت روبشی میباشد که زدن پیستون را به حد اقل می رساند.در عاقبت این کار موتور آهسته خیس کار می نماید و تداوم پیستون افزایش پیدا می کند.زدن پیستون غالبا صرفا در موتور های کهنه ای تماشا می شود که جدار سیلندر های آنها ساییده شده و دامنه پیستون آن‌ها ساییده و یا شکسته شده است. همین نوع طراحی در سیلندر هیدرولیک هنگامی که طول شافت کوتاه و قطر آن زیاد نزدیک به قطر داخلی سیلندر می باشد، مقرون به صرفه می باشد.این گونه پیستون و شافت از گونه دیگر محکم تر می باشد. پیستون قطعه ای نسبتاً استوانهای شکل هست ؛ نسبتاً از آن بر روی که سازندگان همین قطعه ، به میزان بسیار قلیل به آن رخ بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن است به دماهایی چون 2200 رتبه سانتی گراد نیز رسد و همین فرمان باعث انبساط پیستون می گردد و در این حالت میباشد که پیستون شکل استوانه ای به خویش می گیرد . پیستون یک بخش رفت و برگشتی در سیلندر هیدرولیک می باشد که به شافت متصل است. همین گونه پیستون توسط رزوه در انتهای شافت، به شافت متصل می شود و توسط یک مهره قفل کن محافظت می شود. در موتور های دو روزگار همین رنگ به صورت قهوه ای شکلاتی میباشد و همین مسئله حاکی از ان است که مخلوط اکسیژن و سوخت به صحت در محیط احتراق تزریق شده است. که بسته به دسته موتور و جرم گزینه لحاظ مخلوط هوا و سوخت انتخاب شده است. همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و ادغام سوخت و هوا می بایست در محفظه احتراق فشرده بشوند تا دارای یک جرقه ریز شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به زیر رانده و تولید نیرو و انرژی بنماید؛ درصورتیکه قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در زمان فشرده شدن ، از فضای خالی بین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به صدق انجام نمی شود؛ از طرف دیگر درصورتیکه قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون باطن سیلندر گیر می کند و قابلیت و امکان حرکت پیدا نمی کند. میخواهیم بدانیم پیستون چیست و چه نقشی در کارایی موتور اتومبیل بازی میکند؟ در صورتی که حداقل تنش ناکامی مجاز آلیاژ شافت را بدانیم ضخامت پیستون را طبق محاسبات پایین می توانیم به دست آوریم. کمترین ضخامتی که پیستون جهت تقابل بر آن ها نیاز داراست مطابق محاسبات پایین به دست می آید. بدین ترتیب یک سیلندر هیدرولیک با کیفیت خوب مطابق میزان های استاندارد می تواند در روزگار فراوان کوتاهی ساخت شود. حرکت دوار: جهت چرخش در این سیستم برای آب بندی بسیار دارای میباشد شفت ممکن هست به شکل ساعت گرد و در هر دو جهت چرخش داشته باشد. هنگامی راجع به اتومبیل های دیزلی کلام میکنیم، بخش اعظمی از کشندههایی که در مملکت دارا هستند تردد می نمایند و عمل حمل و نقل را برعهده دارند، در جمهوری اسلامی ایران تولید نشدهاند، اما پیستونش امروز وقتی رسیده به تعمیر و مکانیک گشوده میکند، تا قبل از این همین پیستون می بایست از خارج گشوده می‌شد و بر روی همین موتور تعمیری نصب میشد، اما امروز خوشبختانه ما انواع کامیونها، گونه های بنز؛ بنز 10 تن، ولو، FH12، FH13، گونه های پیستونهای اینها را ما به تنوع فراوان بالا؛ حداقل از این 74 مدل پیستونی که ما ایجاد میکنیم، حداقل 50 درصدش اشکال پیستون کامیونها و کشندهها هستند. با افتخار اعلام می‌کنم که امروز پیستونهایی را تولید می کنیم که تا سالیان سال حتی به فکر صاحبان و مشتریان این محصولات نمیرسید که می شود این را در داخل مرزو بوم تولید کرد و به رخ به طور کامل روتین برای اینها پیشنهاد خرید خارجی قرار داده میشد و از خارج وارد میشد، امروز بحمدلله قدرتمند هستیم هر دسته پیستونی را در همین میهن که نیاز صنعت داخلی باشد، در هر صنعتی که باشد، ایجاد کنیم و کار را هم کردیم و نمونههایش به مشتریهایمان تحویل دیتا شده است. درصورتیکه شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در گزینه پیستون تبریز در تهران بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.