6 تصور اشتباه در خرید کارخانه از کشورهای آسیایی

6 تصور اشتباه در خرید کارخانه از کشورهای آسیایی

آسیا ، به رهبری چین طی دو دهه گذشته ، مدتهاست که یکی از بزرگترین مراکز تجارت است. از دوران باستان جاده ابریشم تا شهرهای بزرگ گوانگدونگ ، شانگهای ، دهلی ، شهر هوشی مین ، بنگلور ، هنگ کنگ ، داکا برای نام بردن از چندین نکته در تاریخ خود ، به عنوان یک خانه تجارت برجسته بود . با این حال ، این بدان معنی نیست که باید به دنبال خرید کارخانه در آسیا شد. این منطقه دو سوم جمعیت جهان را با فرهنگ ها ، زبان ها و ذهنیت های مختلف سیاسی در هم آمیخته است. این منطقه یک مرکز پویا است ، اما در هر مرحله پیچیدگی وجود دارد و درک اینکه اینها در سطح دانه ای چگونه هستند و اینکه چگونه ممکن است بر زنجیره تأمین شما تأثیر بگذارد ، کلید باز کردن فرصت گسترده ای است که این بخش از جهان ارائه می دهد.

خوشبختانه بسیاری از این موضوعات را می توان با برخی تجربه های محلی برطرف کرد. انقلاب اینترنتی وجهه بزرگی به چگونگی انجام تجارت و کاهش گستردگی جهانی فشار یک دکمه در رایانه در خانه شخصی اضافه کرده است. اما با این وجود ، مردم و مشاغل تصور کرده اند همانطور که یافتن یک تامین کننده آسان است ، مدیریت تأمین کننده از راه دور نیز آسان است. به عنوان یک نقطه شروع ، ارزش آن است که ابتدا برخی از افسانه هایی که در مورد تجارت در این قسمت از جهان وجود دارد را از بین ببریم.

 باور غلط 1: من می توانم همه چیز را از خارج از کشور مدیریت کنم

اگر قصد دارید برای خرید یک ملک صنعتی مثل کارخانه اقدام کنید و سرمایه در گردش قابل توجهی در خرید محصولات یا سرمایه گذاری در ابزار خود متعهد می شوید ، تردیدی وجود ندارد که مطمئن شوید از آنچه در کارخانه می گذرد ، دید دارید. در طول تولید در نقاط مختلفی به سایت مراجعه می کنید. این امر در مورد تولیدکنندگان آسیایی نیز باید وجود داشته باشد ، اما اغلب ما شاهد شرکت هایی هستیم که در طول بازوی خود مدیریت می کنند. مناطق زمانی مختلف ، زبان متفاوت ، فرهنگ متفاوت – چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟

تردیدی وجود ندارد که هر دلار متعهد به خرید تولید محصولات باید با دقت مدیریت و مراقبت شود. داشتن نوعی نظارت محلی برای تحقق این امر امری حیاتی است. این اجازه می دهد تا موارد شناسایی و در صورت نیاز به آنها پرداخته شود. همه اینها به این معنی است که اینترنت کارخانه خوبی را نشان می دهد ، به این معنی نیست که تولید شما لزوماً همان چیزی است که شما می خواهید.

 باور غلط 2: یافتن تأمین کنندگان آسان است

شکی نیست که سایتهایی مانند علی بابا ارتباط با تامین کنندگان را آسانتر می کنند (و این یک چیز خوب است!). اما این بدان معنا نیست که این کارخانه ها لزوماً برای تولید محصولات شما از جمله توانایی تولید ، تجربه بازار ، دسترسی به برخی از مواد اولیه خاص ، توانایی صادرات ، اندازه تجارت ، سلامت مالی ، موقعیت مکانی ، IP به بهترین وجه مناسب برای تولید محصولات شما هستند.

 به دلیل عدیده ای خرید کارخانه در شهرک های صنعتی از جایگاه ارزشمندی نزد خریداران و فروشندگان کارخانه داران برخوردار است که یکی از مهم ترین آنها دسترسی آسان به مراکز شهری و در نتیجه پایین آمدن هزینه های حمل و نقل می باشد.

نکته اصلی توسعه همکاری پایدار به معنای واقعی کلمه است. انتخاب تامین کننده مناسب به ویژه در آسیا به معنای داشتن جلسات رو در رو ، دیدن سایت و درک این موضوع است که چرا این شرکت و مکان مناسب ترین نیاز شماست. ما پیشنهاد می کنیم که یک قدم جلوتر به عنوان بخشی از فرایند مراقبت های لازم و اتخاذ یک رویکرد “زیرپوشیده” می توانید مشکلات احتمالی فراتر از جنبه تولید را شناسایی کنید.

باور غلط 3: کیفیت و سازگاری ثابت خواهد ماند

 تعامل با یک تامین کننده م موثرترین راه برای رسیدگی به هرگونه مسئله کیفیت است.

هرگز اهمیت تضمین و کنترل کیفیت را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از یک فرآیند تولید دست کم نگیرید. شناسایی خطرات یک تولید در یک مسیر حیاتی باید از نظر محصول در داخل و کارخانه مورد بحث قرار گیرد و سپس یک برنامه با کیفیت برای رفع هر یک از این موارد اجرا شود.

در می یابیم که درگیر شدن در این عرصه با تامین کننده (باز هم در سطح محلی) مثمر ثمرترین روش مدیریت کیفیت است. این باید یک فرآیند بهبود مستمر باشد و تا آنجا که قطعه کیفیت توسط کارخانه و همه کارکنان به تصویب برسد ، شما اساساً چندین بازرسان کیفیت در کل مراحل تولید کامل دارید. باز هم باید یک مشارکت باشد.

 باور غلط 4: من همیشه می توانم روی کالاهای خود حساب کنم تا به روشی به موقع وارد شوم

هر تولیدی همیشه دارای مشکلاتی خواهد بود و توانایی در حل به موقع این موارد اصلی در مهلت تحویل کالا است. یکی از مولفه های اصلی این امر به رابطه تأمین کننده برمی گردد – اگرچه فرهنگ های مختلف آسیایی نیز چالش های منحصر به فردی را به نمایش می گذارند – و کانال های ارتباطی. ما همیشه می گوییم اگر مشكل زود تشخیص داده شود مشكلی نیست و می توان آن را برطرف كرد حتی اگر تصدیق شود كه احتمالاً تاخیر در تولید وجود دارد ، زیرا چیزی كه حداقل 4 هفته قبل از آن پیش بینی نشده باشد ، می توان جستجو كرد برای راه حل های مربوط به حمل و نقل کالا یا شاید حتی مشتریانی را که ممکن است بتوانند به پنجره های مختلف تحویل نگاه کنند ، به عنوان مثال به روز کنید.

چین در زمینه تجارت از جهان پیشتاز است ، اما محیط کلان آن بسیار پیچیده است و به همین دلیل پیمایش به تنهایی مشکل است.

 افسانه 5: من می توانم یک دفتر آسیایی راه اندازی کنم

حضور محلی مطمئناً گامی در جهت درست است که در آنجا مقیاس وجود دارد و یک توانایی داخلی در سطح شرکت برای مدیریت این امر وجود دارد. مکانهای مختلفی در اطراف آسیا وجود دارد که بسته به مراکز تأمین کننده و مناطق خاص مناسب هم مناسب بازار محلی و هم تولید محصول شما مناسب هستند.

فقط توجه داشته باشید که این هزینه قابل توجهی دارد و سرمایه گذاری لازم خواهد بود که بازیابی آن ممکن است دشوار باشد. غالباً شرکت های خدمات حرفه ای نمایشی ساده از سهولت تأسیس نهادی در آسیا ارائه می دهند (ما این را بارها دیده ایم) اما واقعیت کاملاً متفاوت است. ما این را می دانیم زیرا در چندین بازار آسیایی فعالیت می کنیم.

پیچیدگی وجود دارد به هر طریق شما می توانید از نقاط ساده در مورد زبانهای مختلف به وضعیت قانونی نمایندگان قانونی (شخصاً) از طریق انتقال قیمت ها و مدیریت تبدیل شوید. نکته این است که ، از دیدگاه صاحب نظری ، آیا یک شرکت باید سرمایه گذاری خود را برای ایجاد یک واحد اقتصادی بر اساس مقیاس و همچنین سیالیت فعلی موجود در پایگاه تولید آسیا انجام دهد. گزینه های زیادی وجود دارد که ممکن است مقرون به صرفه تر باشد و سطح ریسکی را که یک شرکت به عهده می گیرد کاهش دهد

افسانه 6: من می توانم از آسیا خرید کنم

هرگز زمانی نبوده که مشارکت از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. به نظر ما ، در این شرایط فعلی ، مهمترین جنبه تأمین منابع از آسیا است. توانایی داشتن شرکتی که به طور واقعی شریک باشد و برنامه های شما را خریداری کند ، نیازهای شما را درک کند و در واقع در امکانات خود سرمایه گذاری کند تا بتواند آن را ارائه دهد ، ضروری است.

به عنوان شریک ، با کارخانه ها یا تأمین کنندگان باید برخورد عادلانه ای انجام شود. به زودی کوبیدن مداوم قیمت ها سال به سال دیگر فایده ای ندارد ، همانطور که قبلاً دیده و تجربه کرده ایم. این بدان معنا نیست که فرد نباید تجاری باشد ، اما این در حدود پرداخت عادلانه به آنها ، تعهد در یک دوره زمانی خاص و ارائه دید از آنچه انتظار دارند است. در این رابطه ، خریدار کارخانه به روشنی می بیند که چه کارهایی باید انجام دهد ، شاید اینکه چه توانایی برای توسعه نیاز دارند و بودجه لازم برای این کار را دارد. درصورتی که تأمین کننده ای برای تأمین هزینه های خود تلاش کند ، در این صورت احتمال بروز مشکلات کیفی از طریق پیمانکاری فرعی یا مواد اولیه ارزان تر ، یا عدم علاقه به رسیدگی به سفارشات یا عدم رعایت قانون رفتار پایدار که باعث افزایش آن می شود ، افزایش می یابد. شما در اوایل سال موافقت کردید و اجرا کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

Comment
Name*
Mail*
Website*