نحوه تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS

تبدیل هارد داخلی به خارجی با استفاده از کابل SAS یک روش بسیار مفید برای ایجاد قابلیت انعطاف پذیری بیشتر بین دس

توسط مدیر سایت در 20 آبان 1402

تبدیل هارد داخلی به خارجی با استفاده از کابل SAS یک روش بسیار مفید برای ایجاد قابلیت انعطاف پذیری بیشتر بین دستگاه های مختلف است که نیاز به داده های بیشتر دارند. این قابلیت به کاربران امکان می دهد که با استفاده از یک کابل SAS، داده ها را از یک هارد دیسک داخلی به دستگاه های خارجی دیگر منتقل کنند. در این راهنما، نحوه استفاده از کابل SAS به کاربران آموزش داده می شود.

اولین قدم در تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS، پیدا کردن یک کابل SAS مناسب است. برای این کار باید توجه داشت که انواع مختلفی از کابل SAS وجود دارند، از جمله Mini SAS، SAS SFF-8087، و SAS SFF-8088. بنابراین، قبل از خرید کابل SAS، باید اطمینان حاصل شود که کابل با سیستم مورد نظر سازگار است.

پس از خرید کابل SAS، آن را به هارد دیسک مورد نظر متصل کنید. در فرایند اتصال کابل SAS به هارد دیسک، باید توجه داشت که پورت هارد داخلی و پورت کابل SAS با هم سازگار باشند تا به درستی کار کنند. پس از اتصال کابل SAS به هارد دیسک، باید آن را به دستگاه خارجی متصل کنید.

در نهایت، وقت آن شده است که تنظیمات سیستم خود را برای انتقال داده ها به خارجی انجام دهید. بعضی از سیستم ها، از جمله سیستم عامل ویندوز، پس از اتصال کابل SAS به هارد دیسک، به صورت خودکار تبدیل به دستگاه خارجی می شوند. در صورتی که اتفاقی این رخ نداد، شما باید به تنظیمات سیستم خود رفته و هارد دیسک اضافی را به صورت خارجی تنظیم کنید.

در نهایت، با پیگیری این راهنمای تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS، می توانید قابلیت انعطاف پذیری خود را افزایش دهید و داده های خود را به دستگاه های خارجی دیگر منتقل کنید. این روش بسیار ساده و کاراست و به همه کاربران توصیه می شود که نیاز به انتقال داده های خود به دستگاه های خارجی دارند.



آموزش تبدیل هارد داخلی به خارجی با استفاده از کابل SAS

تبدیل هارد داخلی به خارجی با استفاده از کابل SAS، روشی است که امکان تغییر کاربری هارد دیسک داخلی را به یک هارد دیسک خارجی با جایگزینی پورت SAS به جای پورت SATA فراهم می‌کند. برای این کار، نیاز به یک کابل SAS و یک کیس خارجی است.

برای شروع این کار، ابتدا باید تمام دستگاه‌هایی را که به کامپیوتر متصل هستند، قطع کنید و کابل SATA را از پورت SATA هارد دیسک داخلی خود جدا نمایید. سپس کابل SAS را به پورت SAS کارت کنترلر مادربرد خود و به کارت تقویت کننده SAS متصل نمایید. سپس کابل SAS را به کیس خارجی که در خریداری کرده‌اید وصل کنید. در نهایت، هارد دیسک داخلی خود را به کیس خارجی متصل کنید و به کامپیوتر برگردانده و روشن کنید.

پس از اتصال هارد دیسک داخلی خود به کیس خارجی، نیاز است که سیستم عامل شما این هارد دیسک جدید را شناسایی کند. در این مرحله، باید به بخش تنظیمات BIOS رفته و اعلام کنید که هارد دیسک متصل شده به پورت SAS شناسایی شود. پس از این مرحله، هارد دیسک داخلی شما به هارد دیسک خارجی تبدیل و از آن استفاده خواهید کرد.

در نهایت، تبدیل هارد داخلی به خارجی با استفاده از کابل SAS، روشی سریع و ساده برای افزایش فضای ذخیره سازی خود است. با این کار، قادر خواهید بود از هارد دیسک داخلی خود به عنوان یک هارد دیسک خارجی استفاده کنید و داده‌های خود را بر روی آن ذخیره کنید.



راهنمای تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS

تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS یکی از روش‌های رایج برای ارتقاء ظرفیت ذخیره‌سازی دستگاه‌های قدیمی است. به عبارت دیگر، با استفاده از این روش، می توانید هارد دیسک داخلی رایانه خود را به یک هارد دیسک خارجی با حجم بیشتر و سرعت بالاتر تبدیل کنید. این می تواند برای افرادی که با اطلاعات حجیم سروکار دارند، مانند عکاسان، ویدئوگرافان‌ها و مونتاژور‌ها، همچنین کاربرانی که نیاز به ذخیره سازی ایمن داده ها دارند، مفید باشد.

برای تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS، شما نیاز به چند قطعه و تجهیزات دیگر دارید. نخستین قدم ، تهیه یک کیس خارجی هارد دیسک است . برای این کار می توانید از کیس های مخصوص هارد دیسک های خارجی با قابلیت نصب هارد دیسک داخلی استفاده کنید. اگر هارد دیسک شما SAS است، شما نیز نیاز به یک کابل SAS دارید تا بتوانید هارد دیسک داخلی را به کیس خارجی وصل کنید. برای راه اندازی و تنظیمات، نیاز به یک رابط SAS دارید تا بتوانید به هارد دیسک داخلی دسترسی پیدا کنید.

در نهایت، پس از مونتاژ هارد دیسک داخلی و کابل SAS در محفظه خارجی، شما باید به کابل SAS به وسیله یک پورت USB یا Thunderbolt به رایانه خود متصل کنید. این امکان را به شما می دهد تا هارد دیسک خارجی را به رایانه خود وصل کنید و آن را به عنوان منبع ذخیره‌سازی داخلی در سیستم خود شناسایی کنید. همچنین با استفاده از رابط SAS ، می توانید سرعت انتقال داده های بالاتر و در نتیجه عملکرد بهتر را تجربه کنید.



نحوه اتصال هارد داخلی به خارجی با کابل SAS

اتصال هارد دیسک داخلی به پورت خارجی با استفاده از کابل SAS، روشی محبوب در اتصال دستگاه‌های خاصی مانند سرورها و سیستم‌های RAID است. به طور کلی، کابل SAS دارای یک رابط داده‌ای با سرعت بالا با عرض باند بالا و قابلیت اتصال انواع مختلف دستگاه‌های داخلی است.

برای اتصال هارد داخلی به کابل SAS، شما به دو کامپوننت دستگاه نیاز دارید: یک ذره‌ای که در پورت SAS دستگاه‌های خارجی تعبیه می‌شود و یک ذره‌ای که در پورت داخلی هارد دیسک نصب می‌شود. کابل SAS به عنوان پلی بین این دو کامپوننت عمل می‌کند. این کابل دارای یک سری اتصال است که با سوکت‌های مشابه در هر دو طرف کابل (دستگاه‌های داخلی و خارجی) متصل می‌گردد.

در کل، اتصال هارد دیسک داخلی به پورت خارجی با استفاده از کابل SAS، یک روش کارآمد برای افزایش ظرفیت دستگاه‌های خاص مانند سرورها و سیستم‌های RAID است. به این ترتیب، امکان ارتقا دستگاه بدون تعویض پوشش‌های دلخواه افزایش پذیری را فراهم می‌کند.



ابزارهای لازم برای تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS

با گسترش فناوری ها، یکی از ابزارهایی که باعث تعداد زیادی قابل توجهی از ارتقاع سطح کاربری شده است، هارد های خارجی هستند. با استفاده از هارد خارجی، میتوانید به کارتان به راحتی دسترسی داشته باشید، اطلاعات خود را با خود حمل کرده، و به سرعت آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

با این حال، برخی از دستگاه های قدیمی، تنها پورت SATA برای اتصال هارد داخلی به خود دارند که نمی توان به صورت مستقیم یک هارد خارجی را به آن متصل کرد. در این صورت، می توان از کابل SAS برای تبدیل هارد داخلی به خارجی استفاده کرد.

کابل SAS، یک نوع کابل است که از چندین مسیر فیزیکی برای ارتباط با سایر دستگاه ها (مانند درایو های سخت دیگر) استفاده می کند. با استفاده از این کابل، می توانید هارد داخلی خود را به یک درایو خارجی تبدیل کرده و آن را به دستگاه قدیمی خود وصل کنید.

شما با استفاده از سریال SCSI، می توانید به راحتی هارد داخلی خود را به یک درایو SAS تبدیل کرده و با استفاده از کابل SAS رابطه آن را به دستگاه خود وصل کنید. در نهایت، به این صورت که می توان به راحتی سری باس SAS و یک هارد داخلی را به یک درایو SAS تبدیل کرد و از آن به عنوان یک درایو خارجی استفاده کرد.

به این ترتیب، می توانید هر گونه هارد داخلی را به یک درایو خارجی با کابل SAS تبدیل کنید و به دستگاه قدیمی خود وصل کنید. بدین ترتیب، می توانید از سطح کاربری بالای هارد های خارجی بدون نیاز به خرید دستگاه های مجزا برای اتصال آنها به دستگاه خود، بهره بگیرید.



مراحل کاربردی برای تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS

سیستم های رایانه ای کنونی برای ذخیره و انتقال داده ها، از هارد دیسک های داخلی بهره می برند. اما در برخی موارد نیاز است که داده ها برای تبادل با دستگاه های خارجی، به هارد دیسک های خارجی منتقل شوند. در این موارد از کابل SAS استفاده می شود.

برای تبدیل هارد داخلی به خارجی با کابل SAS، در ابتدا باید یک کابل SAS خریداری کنید. این کابل، به شما این امکان را می دهد که هارد دیسک داخلی را به کامپیوتر متصل کرده و از طریق این کابل به یکی از پورت های خارجی کامپیوتر متصل کنید.

پس از اتصال کابل SAS به هارد دیسک داخلی، باید هارد دیسک را به صورت فیزیکی از سیستم خود جدا کنید و به عنوان یک دستگاه خارجی اتصال دهید. سپس از طریق کابل SAS، دستگاه را به سیستم کامپیوتر وصل کنید. در این مرحله، سیستم شما باید هارد دیسک جدید را شناسایی کند و به عنوان یک دستگاه خارجی ثبت کند.

در نهایت، با استفاده از نرم افزار مدیریت دیسک، می توانید پارتیشن های مورد نظر را روی هارد دیسک خارجی ساخته و داده ها را به آن منتقل کنید. در نهایت، هارد دیسک خارجی شما آماده استفاده است و می توانید از آن برای تبادل داده ها با دستگاه های خارجی استفاده کنید.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن