ابزارهای سئو برای موبایل

کلمه کلیدی چیست؟ انواع کلمات کلیدی که باید بشناسید!

راه دوم استفاده از این ابزار نصب افزونه Lighthouse روی مرورگر کروم است. بعد از نصب افزونه در هر صفحه دلخواه می‌توانید آن را از گوشه بالا سمت راست اجرا کنید. بعد از زدن Generate report این ابزار نتایج را به شکل زیر به شما نمایش می‌دهد، اسکرول که بکنید، گزارش کاملی از هر کدام از این بخش‌ها با جزئیات خواهید دید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که تهدیدات بزرگ برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را پشت سر گذاشته‌اید. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید کارهایی که رقبایتان انجام می‌دهند را رصد کنید.

اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

این ابزار به شما کمک می‌کند تا مشکلات ایندکس، کرال، و بهینه‌سازی سایت خود را برای بینگ رفع کنید و گزارش‌های جامعی از نحوه عملکرد سایت در این موتور جستجو دریافت کنید. BrightLocal’s Local SERP Checker به شما کمک می‌کند رتبه محلی سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید. برای کسب‌وکارهای محلی، این ابزار بسیار مفید است زیرا نتایج جستجو به شدت براساس موقعیت جغرافیایی تغییر می‌کند. Reddit Keyword Research Tool به شما کمک می‌کند تا از بحث‌ها و سوالات کاربران در Reddit کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید. این اطلاعات به‌ویژه برای تحقیق عمیق‌تر در مورد موضوعات خاص و تازه مفید است.

یعنی شما بدون آن نمی توانید سئو سایت را انجام دهید و در نتیجه کسب درامد از سئو محقق نمی شود. در این مقاله قصد داریم شما را با ۲۷ مورد از بهترین ابزار های سئو آشنا کنیم. یکی دیگر از ابزارهای کاربردی گوگل با نام Page Speed Insights به بررسی سرعت صفحات در موبایل و دسکتاپ میپردازد. در حال حاضر سیستم آنالیز و امتیازدهی این ابزار در دسکتاپ و موبایل متفاوت بوده و ممکن است برای یک صفحه از سایت دو عدد متفاوت به شما نمایش دهد. در این مقاله تلاش میکنیم تمام نکات مهم برای سئو و بهینه سازی سایت در موبایل را به شما آموزش دهیم. پیش از هر چیز باید با تعریف دقیق سئو موبایل آشنا شده و الگوریتم های جدید گوگل برای رتبه بندی نتایج در موبایل را بررسی کنیم.

به‌علاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را می‌خواهد که شما ارائه می‌دهید. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند. با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتی‌اند و برای دستیابی به رتبه‌های بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابل‌توجهی دارند. علاوه بر این، هدف جستجو در این عبارات به‌وضوح مشخص نیست؛ به‌عنوان مثال، ممکن است فردی با جستجوی «لپ‌تاپ» قصد خرید داشته باشد، درحالی‌که شخص دیگری به‌دنبال اخبار جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ باشد. هوش مصنوعی به مجموعه‌ ای از فناوری‌ ها اطلاق می‌ شود که به ماشین‌ ها این امکان را می‌ دهد که به‌ طور خودکار از داده‌ ها یاد بگیرند، تصمیم بگیرند و حتی در برخی مواقع، با انسان‌ ها تعامل کنند.

KeywordTools یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است که به متخصصان سئو، بازاریابان دیجیتال و تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا کلمات کلیدی پرجستجو و کم‌رقابت را شناسایی کنند. این ابزار با ارائه پیشنهادات متنوع از گوگل، یوتیوب، بینگ، آمازون و سایر موتورهای جستجو، به کاربران امکان می‌دهد تا کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو، سختی کلمه، و میزان رقابت را بررسی کنند. KeywordTools به‌ویژه برای بهینه‌سازی محتوای سایت، تبلیغات کلیکی (PPC) و استراتژی‌های سئو بسیار مفید است و به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک کمک می‌کند. برای بهینه‌سازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگی‌ها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ما قبلاً در مقاله‌ای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آن‌ها را بشناسد به شما معرفی کرده‌‌ایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید.

یکی از دلایل عمده شهرت SEMrush این است که اطلاعات دقیقی در زمینه keyword research و سایر بررسی‌های فنی در اختیار کاربر می‌گذارد. همانطور که می‌دانید در روند سئو نمایش سایت بر روی صفحه گوشی از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزار Mobile-Friendly Testing گوگل دید خوبی نسبت به کارایی سایت بر روی صفحه موبایل میدهد. افزونه نوار ابزار Web Developer برای مرورگر گوگل کروم را میتوانید در اینجا دانلود نمایید. این مشکلات حتی شامل پیاده‌سازی جاوا اسکریپت برای منوها و رابط کاربری می‌باشد.

گوگل در 20 می سال 2015 نام این ابزار را تغییر داد و در‌حال‌حاضر با نام Google Search Console شناخته می‌شود. مهم‌ترین کاربرد گوگل سرچ کنسول، کمک به بهینه‌سازی سایت برای خزش بهتر موتورهای جستجوی گوگل، ایندکس کردن سایت و نمایش نتایج مرتبط با کوئری سرچ شده توسط کاربر در باکس جستجوی گوگل است. در نتیجه‌ی این امر، گوگل درک بهتری از ماهیت و کارایی محتوای سایت داشته و در نتیجه می‌تواند بهترین نتایج را در صفحه SERP به کاربر ارائه کند. یکی از ابزارهای گوگل برای سئو که باید هر صاحب وب‌سایتی به آن توجه کند، Google PageSpeed Insights است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را اندازه‌گیری کنید و نقاط ضعف آن را شناسایی نمایید. از آنجا که سرعت سایت به‌طور مستقیم بر تجربه کاربری و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد، استفاده از این ابزار برای بهینه‌سازی سایت امری حیاتی است.

یک کلمه کلیدی وارد کنید، منطقه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس جستجو را انجام دهید. فونت هایی که برای سایت های دسکتاپ مناسب هستند، ممکن است برای موبایل مناسب نباشند. از فونت های بزرگ و خوانا استفاده کنید که کاربران موبایل به راحتی بتوانند آن ها را بخوانند. همچنین فاصله مناسب بین خطوط و کلمات را رعایت کنید تا تجربه خواندن در موبایل بهبود یابد. در این صورت قادر خواهید بود محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی معتبر ایجاد کنید.

اکثر ابزارهای SEO داده های خود را از یک مکانی به نام Google Keyword Planner دریافت می کنند اما Answer the Public متفاوت است! چون این ابزار عالی، سؤالاتی که مردم در انجمن ها، وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی می پرسند را پیدا کرده و این سؤالات را به کلمات کلیدی عالی تبدیل می کند. با ثبت نام در  Ahrefs Webmaster Tools و تأیید وب سایت خودتان در آن، می توانید بیش از ۱۰۰ مشکل سئو تکنیکال سایت خود را بررسی کنید. ممکن است سایتی را برای سئو انتخاب کنید که از قبل دارای محتوا باشد یا بخواهید با چند محتوا نویس همکاری داشته باشد. از انجایی که محتوای کپی از نظر گوگل بی ارزش است، شما می توانید تمامی محتواهای سایت را از طریق سایت های زیر بررسی کنید تا مشخص شود چند درصد محتوا و کدام بخش ها عینا کپی شده است.

این ابزار گزارش‌های کاملی از عملکرد صفحات ارائه می‌دهد و راهکارهایی برای بهبود سرعت و طراحی سایت ارائه می‌کند. HubSpot یک ابزار بازاریابی همه‌جانبه است که به شما کمک می‌کند ارتباط موثرتری با مشتریان خود داشته باشید. این ابزار علاوه بر آنالیز عملکرد سایت، قابلیت مدیریت بازاریابی ایمیلی، ایجاد قیف فروش و بهبود تجربه کاربری را هم ارائه می‌دهد. همانطور که مشاهده کردید، ابزارهای زیادی برای سئو و بهینه‌سازی سایت وجود دارد که 17 تا از مهم‌ترین و پرکاربردترین‌های آن‌ها را برایتان لیست کردیم. البته که ابزارهای بسیار دیگری گوگل ترند نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. برای بهینه‌سازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما به‌راحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. کلمات کلیدی ناوبری زمانی استفاده می‌شوند که کاربر به‌دنبال یک وب‌سایت، صفحه خاص یا برند خاص باشد. عبارت‌های مثل «دیجی‌کالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونه‌های کلمات کلیدی ناوبری هستند.

همچنین مواردی مانند نسبت متن به کدهای HTML در صفحه، اندازه حجم صفحه، زمان بارگذاری صفحه و تعداد کلمات هر صفحه برای یک URL خاص بررسی می‌شود. MOZBAR یکی از ابزارهای معروف سایت ماز است که شما می‌توانید به‌شکل رایگان و به‌صورت یک افزونه، آن را روی مرورگر کروم سایت خود نصب کنید. نمایش اعتبار هر صفحه یا Page Authority، اعتبار دامنه یا Domain Authority و اسپم اسکور یا Spam Score یک سایت، از جمله قابلیت‌های این ابزار است. ابزار Google My Business، این امکان را می‌دهد تا روی نحوه نمایش کسب‌وکار خود در نتایج جستجو و Maps نظارت کامل داشته باشید. اما اگر کسب‌وکاری در خارج از ایران دارید، حتماً اطلاعات سایت خود را در آن ثبت کنید. نسخه رایگان نرم‌افزار فراگ حداکثر ۵۰۰ عدد url را می‌تواند کرال و آنالیز کند.

این ابزار به دلیل تشخیص هدف کاربر از جستجو و بهینه سازی فنی سایت از طریق تحلیل دقیق کلمات کلیدی، مشهور است. یادگیری و آشنایی با همه ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت ها و هچنین ابزارهای آنالیز و بهبود نرخ کلیک و تبدیل کاربران در مقاله بهترین ابزارهای رایگان سئو به درک اولیه برسید. خوشبختانه تعداد زیادی ابزار رایگان برای بررسی سئو سایت و بهینه سازی سایت وجود دارد که هر سئوکار حرفه ای باید عملکرد و طرز استفاده از آنها را بلد باشد. اگر می خواهید بهترین ابزارهای رایگان بررسی عملکرد سئو و بهینه سازی سایت را یکجا ببینید، این راهنمای آپدیت شده را دوست خواهید داشت. در نهایت، استفاده از این ابزارهای گوگل برای سئو به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کنید و در جهت رفع آن‌ها گام بردارید.

بنابراین می‌توانید تمام citation‌های سئوی محلی رقبای خود را شناسایی کنید. یکی از نوار ابزار اصلی SEO  MozBar طی سالها شاهد پیشرفت های چشمگیری بوده است. با مرور یک حساب موز رایگان وارد شوید و معیارهای پیوند را در هنگام مرور وب، انجام تجزیه و تحلیل درون صفحه و تجزیه و تحلیل SERP دریافت کنید. نسخه رایگان به خودی خود بسیار مفید است، در حالی که کاربران حرفه ای از ویژگی های اضافی مانند پیشنهادات کلیدی پیشرفته برخوردار هستند. به منظور استفاده از نشانه‌گذاری‌های استراکچر دیتا باید مراحل زیر را دنبال کنید. URL یک پست وبلاگ یا وب سایت خود را در این ابزار سئو وارد کنید تا به شما بگوید آن محتوا کجا به صورت آنلاین وجود دارد.

این ابزار شباهت زیادی به ابزار تست استراکچر دیتای گوگل دارد و نحوه استفاده از آن بسیار راحت و ساده است. اگرچه به اندازه گوگل برای مبتدیان مناسب نیست، اما این ابزار تمام اطلاعات اسکیمای استفاد‌شده در صفحات سایت را به شما نمایش می‌دهد. برای تست با این ابزار، قطعه کد یا URL صفحه مورد نظر را وارد کرده و روی اجرای تست کلیک کنید. نتایج شما هر گونه خطا را اعلام می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که چگونه آن‌ها را برطرف کنید. ابزار Local Search Results Checker کمک می‌کند تا موقعیت محلی خود را در نتایج گوگل و گوگل مپ بررسی کنید.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. این ابزار اطلاعاتی رو درباره ایندکس، ترافیک و ابعاد مختلف فنی سایت رو بهتون می‌ده تا عملکرد سایت‌تون رو بهبود بدین. همینطور به عیب یابی سایت‌تون کمک می‌کنه و نقشه سایت رو بهتون نشون می‌ده. یک پلتفرم بسیار کاربردی، کاربرپسند و مقرون‌به‌صرفه برای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ است. یک سایت رایگان از گوگل که به شما امکان می‌دهد محبوبیت و روند جستجوی عبارات و موضوعات مختلف را در طول زمان و در مناطق مختلف دنیا مشاهده کنید.

با این ابزار، می‌توانید به‌طور دقیق ارتباط بین تغییرات الگوریتم و کاهش یا افزایش ترافیک خود را مشاهده کنید. Screaming Frog یک ابزار ضروری برای کرال کردن سایت و شناسایی مشکلات سئو داخلی است. این ابزار به شما امکان می‌دهد که ساختار سایت، لینک‌های داخلی، تگ‌ها و مشکلات ایندکس را بررسی و اصلاح کنید. به همین دلیل، شما باید همیشه یک قدم جلوتر باشید و قبل از اینکه گوگل شما را پایین بکشد، خودتان سایتتان را به‌دقت بررسی کنید. اطلاعاتی مثل امتیاز دامنه، تعداد بک لینک‌های دامنه، میزان لینک‌های فالو و نوفالو و... همینطور این سایت به صورت رایگان آدرس تعدادی از بک لینک‌های ساخته شده برای سایت را هم به شما نمایش می‌دهد.

از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا ابزارهای بررسی سرعت سایت و بک لینک‌ها، هر کدام نقش مهمی در بهبود سئو سایت ایفا می‌کنند. در این مقاله، انواع مختلف ابزارهای سئو سایت و کاربرد هر یک را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. مرحله آنالیز رتبه کلمات کلیدی یکی از چالش‌های متخصصان سئو است که باید به‌صورت روزانه انجام شود. شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم‌، می‌توانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید. شما می‌توانید برای مشاهده دقیق‌تر نتایج، اسم کشور و زبان خاصی را برای نتایج سرپ خود انتخاب کنید. مراحل سئو سایت از چند بخش اصلی On page ،Off page و تکنیکال تشکیل شده است و برای سرعت‌بخشیدن به کار و بالابردن دقت در گزارش‌ها نیاز است تا از ابزارهای آنلاین و آفلاین سئو بهره بگیرید.

همچنین به شما می گوید چه مشکلی یا مشکلاتی در سایت شما رخ داده است و چه چیزی را باید اصلاح کنید. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) یکی از بهترین راهکارهایی است که شما می‌توانید برای موفقیت سایت خود انجام دهید. به طور عادی، زمانی که شما برای رسیدن به یک جواب خاص در گوگل سرچ می‌کنید، انتظار دارید که سریعاً به جواب سوال خود برسید و دوست ندارید که موضوعات اضافی را بخوانید. در این شرایط، اگر وارد سایتی شوید که ببینید بیش از اندازه طفره رفته است و جواب شما را نمی‌دهد، خیلی زود از این سایت خارج می‌شوید. شما می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush برای یافتن کلمات کلیدی خاص جغرافیایی استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت بارگذاری صفحات خود را هم در دسکتاپ و هم در نسخه موبایلی چک کنید. پس از آنکه آدرس سایت خود را وارد کردید؛ صفحه نتایج، اطلاعات متعددی را به شما نمایش خواهد داد. گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتی‌ها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک می‌گیرد. در واقع این الگوریتم، اطلاعات معنی‌داری را از داده‌های بدون ساختار استخراج ‎می‌کند. در این مسیر از نالج گراف گوگل هم کمک می‌گیرد تا در نهایت وجود انتیتی‌ها و ارتباطشان را در یک محتوا درک کند. انتیتی و LSI دو مفهوم بسیار نزدیک به هم است و تفاوتشان به جزئیاتشان برمی‌گردد.

با استفاده از این ابزار هرچقدر بیشتر کاوش کنید به اطلاعات بیشتری خواهید رسید. به خاطر داشته باشید که اطلاعات شما خیلی سریع به روز‌رسانی می‌شود، پس سعی کنید هر چند وقت یکبار داشبورد سرچ کنسول خود را بررسی کنید. ابزارهای ایرانی رایگان برای شروع کسب‌وکار اینترنتیدر سال‌های اخیر، راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در ایران به‌دلیل رشد استفاده از... حالا بیایید هر یک از این انواع کلمه کلیدی را به‌صورت جزئی‌تر بررسی کنیم. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل می‌دهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد.

همچنین می‌توانید ببینید که کلمات کلیدی موردنظر شما چقدر رقابتی هستند تا برای آن‌ها استراتژی سئو تعیین کنید. Botify با ادغام مواردی چون بودجه کراول و عوامل سئوی فنی که مرتبط با هدف جستجوگر است، می‌تواند تمام عوامل موثر در رتبه بندی را شناسایی کند. سپس گزارشی جامع و عمیق از ترکیب این اطلاعات در اختیار متخصص سئو قرار دهد که با ارزیابی آن می‌توان تغییر در نحوه جستجوی کاربران را، بدون درنظرگرفتن صنعتی که در آن هستند، تشخیص داد. واروی مجموعه ای از ابزارهای حسابرسی وب سایت رایگان را از افراد موجود در بازاریابی اینترنتی نینجا ارائه می دهد. واروی همچنین ابزارهای جداگانه ای برای سرعت صفحه و سئو موبایل ارائه می دهد. به طور کلی، این یک ابزار سریع خوب برای شروع ممیزی سئو و انجام کارهای اصلی لیست چک با عجله است.

BrightLocal بک ابزار کاربردی برای سئوی محلی است که عموما به عنوان یک ابزار سئوی فنی تلقی نمی‌شود، درحالیکه به کمک آن می‌توانید مشکلات فنی با پروفایل سئوی محلی سایت را شناسایی کنید. در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم که شناخت آن‌ها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها می‌توانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی می‌شود بپردازند. پس از اجرای ممیزی، این ابزار همچنین زمینه هایی را پیشنهاد می دهد که می توانید از طریق آنها لینک های داخلی سایت خودتان را بهبود ببخشید.

انتیتی یک مفهوم کاملاً واضح است؛ اما کلمه کلیدی می‌تواند با ابهاماتی همراه باشد. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. با ابزار xml-sitemaps یک نقشه سایت با حداکثر ۵۰۰ صفحه به‌صورت رایگان و بدون ثبت‌نام ایجاد کنید. نقشه سایت خود را به‌عنوان یک فایل XML دانلود کنید یا آن را از طریق ایمیل دریافت کنید.

همچنین، پیشنهادهای عملی برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات ارائه می‌دهد، مانند بهینه‌سازی تصاویر، کاهش زمان پاسخ سرور، استفاده از کش مرورگر، حذف منابع مسدودکننده رندر و بهینه‌سازی CSS و JavaScript. استفاده از Google PageSpeed Insights برای بهبود تجربه کاربری، کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و افزایش رتبه سئو ضروری است. به عنوان یه متخصص حرفه‌ای سئو، تغییر و تحول ابزارهای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و تأثیرشان رو روی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال دیده‌ایم. تو دنیای رقابتی امروز، استفاده از ابزارهای درست می‌تواند به شکل چشمگیری دید و رتبه یه وب‌سایت رو تو موتورهای جستجو بالا ببرد. تو دنیای همیشه در حال تغییر بازاریابی دیجیتال، سئو یه نقش خیلی مهم تو بهبود دیده شدن وب‌سایت و جذب ترافیک طبیعی دارد. برای رسیدن به رتبه‌های برتر تو موتورهای جستجو، داشتن ابزارهای مناسب خیلی مهمه.

از ابزار Screaming Frog برای یافتن مشکلات سئو داخلی، مانند لینک‌های خراب، محتوای تکراری و عناوین بسیار کوتاه یا بیش از حد طولانی و … استفاده می‌شود. افزونه گوگل کروم Redirect Path ریدایرکت‌های ۳۰۱ و ۳۰۲ و خطاهای ۴۰۴ و ۵۰۰ سایت را گزارش می‌دهد. معمولا پاک‌شدن اطلاعات یک صفحه یا عوض‌کردن آدرس صفحات با ریدایرکت‌ها، ارورهای بالا را ایجاد می‌کند که با کمک این ابزار قابل شناسایی هستند. علاوه بر این، ریدایرکت‌های client-side مانند تغییر مسیرهای متا و جاوا اسکریپت نیز با استفاده از این ابزار قابل تشخیص هستند. فایندر citation محلی به شما این امکان را می‌دهد که بررسی عمیق تری در سئوی محلی وب سایت خود داشته باشید. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که سایت شما را از میان رقیبان تان پیدا می‌کند.

انتیتی به عناصر خاص و منحصر‎‌به‌فردی اشاره دارد که به‌صورت مستقل قابل شناسایی است. اما به شناسایی رابطه بین انتیتی‌ها اشاره دارد.LSI (Latent Semantic Indexing) روشی است که از تکنیک‌های ریاضی برای پیدا کردن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک متن استفاده می‌کند. LSI هم به موتورهای جستجو کمک می‌کند که معنای نهفته در یک متن را درک کند.LSI به روابط مفاهیم اشاره دارد و انتیتی، خودِ آن مفهوم است. LSI به درک روابط بین کلمات کمک می‌کند و Entity به شناسایی موجودیت‌های خاص. جت سئو یک ابزار ایرانی است که یکی از بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت محسوب می‌شود، زیرا هم از نظر قیمت و هم دقت بالایی که برای سایت‌های ایرانی دارد، بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد. رتبه‌بندی سایت در گوگل یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت یک وب‌سایت است.

بنابراین، باید به صورت مرتب سرعت سایت خود را تست کنید تا مطمئن باشید که به‌خاطر کندبودن باعث نارضایتی گوگل و کاربران‌تان نخواهید شد. برای این کار می‌توانید از ابزارهای بررسی سرعت سایت کمک بگیرید که یکی از آن‌ها PSI است. این ابزار توسط خود گوگل توسعه پیدا کرده است و در نتیجه برای معرفی ابزارهای سئو می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود.

در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژه‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید. برای استفاده از Google PageSpeed Insights، کافی است URL صفحه‌ای که می‌خواهید بررسی کنید را در قسمت مخصوص ابزار وارد کرده و دکمه “Analyze” را کلیک کنید. پس از آن، این ابزار گزارشی شامل نمره عملکرد، پیشنهادات برای بهبود سرعت، و شاخص‌های Core Web Vitals ارائه می‌دهد. در این گزارش، شما می‌توانید اقداماتی را که باید برای بهبود سرعت انجام دهید، مانند فشرده‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی فایل‌های CSS و JavaScript، و کاهش تعداد درخواست‌های سرور مشاهده کنید. ابزارهای سئو شامل طیف گسترده ای از سایت ها و برنامه ها و حتی افزونه های قابل نصب هستند که در پیش برد پروژهای سئو به شما کمک می کنند. زمانی که نام ابزار را می شنویم، نا خودآگاه بیاد آچار و فازمتر و موارد مشابه خواهیم افتاد.

ابزارهایی که نه‌تنها به شما کمک می‌کنند جایگاه سایتتان را در موتورهای جستجو بهبود دهید، بلکه مسیر رشد را هموارتر و هوشمندانه‌تر می‌سازند. داشتن محدودیت استفاده از کیورد پلنر باعث شده است که بسیاری از سئوکاران به دنبال معرفی ابزارهای سئو دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی باشند. Kewordtool  یکی از این ابزارهاست که تقریبا می‌توان آن را جایگزین مناسبی برای کیورد پلنر دانست. اگرچه استفاده از تمام امکانات کیوردتول نیاز به خرید اشتراک دارد؛ اما نسخه رایگان آن هم می‌تواند اطلاعات خوبی را در مورد کلمات کلیدی موردنظر شما ارائه دهد. Site Auditor، یک گزارش کامل از عملکرد سئوی وب‌سایت ارائه می‌دهد که شامل امتیاز هر صفحه و امتیاز کلی وب‌سایت است.

با وارد کردن یک عبارت در ابزار گوگل ترندز (Google Trends)، پیشنهادهایی می‌بینید که می‌تواند به‌عنوان انتیتی استفاده شود. همچنین لینک‌هایی از پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر آمده که با این مفهوم ارتباط نزدیکی دارد. لازم به ذکر است که کدهای اسکیما (Schema) را می‌توانید به‌راحتی با ابزار Schema.org نیز تولید کنید. اما گوگل برای نمایش موجودیت‌های مختلف، ویژگی‌هایی را برای SERP در نظر گرفته که بسته به نوع انتیتی‌ آن‌ها را نمایش می‌دهد. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید.

Semrush یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای سئو است که به شما امکان می‌دهد نه‌تنها کلمات کلیدی موردنظر را پیدا کنید، بلکه عملکرد رقبای خود را زیر نظر بگیرید. این ابزار به شما دید عمیقی از بک‌لینک‌ها، رتبه کلمات کلیدی و تحلیل رفتار کاربران ارائه می‌دهد. صرفه‌جویی در زمان و هزینهاستفاده از هوش مصنوعی در طراحی بنر فروشگاهی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به سرعت و با هزینه کمتر بنرهای جذاب و مؤثر طراحی کنند. این ابزارها معمولاً کاربرپسند هستند و نیازی به تخصص طراحی گرافیک ندارند.2. طراحی بنرهای شخصی‌سازی شدههوش مصنوعی قادر است بنرهایی طراحی کند که متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان خاص شما باشد. این شخصی‌سازی می‌تواند باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل (Conversion Rate) شود.3.

شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. ابزار Google Mobile-Friendly Test ابزاری است که برای سنجش سازگاری صفحات وب با دستگاه‌های موبایل طراحی شده است. این ابزار به طور خاص می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که سایت شما برای بازدید از طریق تلفن‌های همراه بهینه شده است. کارشناس رشته مهندسی نرم افزار، فعال در حوزه طراحی وب، افزایش رتبه سایت در گوگل و بازاریابی،با آموزش های سایت بهین وب دیزاین کمکت میکنم کسب و کار آنلاینت رو سریع راه اندازی کنی. شاید ابزارهای سئو ایرانی به خوبی نتوانند جزییات را به شما نمایش دهند ولی برخی سایت ها مانند جت سئو، کمک مناسبی در تحلیل سئو به شما خواهند کرد. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند بیشتر توسط افرادی که در حال تصمیم گیری برای خرید هستند استفاده می شوند.

Semrush در حوزه‌های مختلفی فیچر ارائه می‌کند که شامل SEO، Content، Market Research، Advertising، SMM و SERM است. در PSI، با بررسی عملکرد صفحه سایت، نمره‌ای ارائه می‌شود که نشان‌دهنده سرعت سایت خواهد بود. اگر نمره دریافتی 90 یا بالاتر از آن باشد، سرعت سایت شما خوب تلقی خواهد شد. نمره 50 تا 90 نشان می‌دهد که سایت شما نیازمند بهبودهایی برای عملکرد بهتر و افزایش سرعت بارگذاری است و نمره زیر 50 نشان‌دهنده عملکرد ضعیف سایت است. در مورد هر صفحه سایتی که در Google Page Speed Insight بررسی می‌کنید، راهکارهایی برای افزایش سرعت صفحه نمایش داده می‌شود که با اجرای آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی سرعت سایت خود را افزایش دهید. سرعت صفحه سایت عامل مهمی در رتبه‌بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد بود.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/