تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تبدیل مشتری2022-11-26
تبلیغات پولی: راهی سریع و مؤثر برای رشد کسبوکار یکتانت
برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads). نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد و میتواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد.
راههای مختلفی برای افزایش نرخ تعامل پیج وجود دارد که از مهمترین آنها میتوان به ارتباط موثر از طریق دایرکت و کامنت، دعوت از کاربران برای اشتراکگذاری پستها و استفاده از هشتگ مناسب اشاره کرد. این وبسایتها کمک زیادی به شما میکند تا نرخ تعامل پیج خود را پیدا کنید و برای افزایش تعامل اینستاگرام استراتژی درست و اصولی داشته باشید. با در نظر گرفتن اهداف پیج میتوان نسبت تعامل را با المانهایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression) مقایسه کرد. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن را بر تعداد فالوورها تقسیم میشود. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدئویی است.
راهبردهای هوشمند برای کاهش هزینههای غیرضروری در کسبوکار شما
ابتدا مشخصات کسبوکار اینترنتی خود را کامل درج کنید و سپس یک تصویر جذاب بر روی پروفایل خود قرار دهید؛ اگر صفحه شما مربوط به کسبوکار اینترنتی است، لوگوی آن کسبوکار را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید. استوریها و ریلزها بهعنوان ابزارهای قدرتمندی برای افزایش تعامل در اینستاگرام شناخته میشوند. این فرمتهای کوتاه و جذاب، فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطبان و نمایش جنبههای مختلف آنلاینشاپ شما و شخصیت آن هستند. با آموزش ساخت ریلز اینستاگرام و بهگارگیری مناسبترین استراتژی استوری اینستاگرام، میتوانید استوریها و ریلزهای خلاقانه و جذاب بسازید که مخاطبانتان را درگیر میکنند و آنها را به تعامل با محتوای شما تشویق میکنند. استفاده از افکتها، موسیقی، سؤالات تعاملی و چالشها در استوریها و ریلزها میتواند به افزایش تعامل وفروش شما کمک کند.
نرخ تعامل اینستاگرام یک پارامتر بسیار مهم است؛ زیرا میتواند تعیین کند که میزان تاثیرگذاری پیج شما بر روی کاربران دیگر تا چه اندازه است. در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فراموش نکنید که شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است. تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید. فالوئرهای شما مایل نیستند تا با یک سازمان بدون چهره در ارتباط باشند بلکه آنها می خواهند با افراد واقعی در شبکه های اجتماعی صحبت کنند.
برای آن که بتوانید تعداد زیادی از کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، چندین راهکار وجود دارد! مایل هستید 6 راهکار برتر و سودآور را باهم بررسی کنیم؟ پس در این بخش همراه ما باشید. اینکه مشتری اسم پیج شما را در یک پیج پربازدید و معتبر ببیند قطعا برای فالو کردن پیج شما ترغیب می شود. متنی که در کپشن خود مینویسید، باید جامع و مؤثر باشد؛ بهطوری که به همهٔ سؤالات احتمالی مخاطبان پاسخ دهد و در عین حال، آنها را به خرید محصولات یا استفاده از خدمات کسبوکار شما تشویق کند. به راحتی میتوانید محصولات جدید را به افرادی که قبلاً از شما خرید کردهاند، معرفی کنید و به آنها بفروشید.
برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها می تواند راهی عالی برای جذب مخاطب هدف و افزایش تعامل با آنها باشد. مسابقات و قرعه کشی ها می توانند توجه کاربران را به برند شما جلب کنند و آنها را به دنبال کردن حساب شما ترغیب کنند. انتخاب محتوای بومیسازی شده از مهمترین عواملی است که به تأثیرگذاری حداکثری تبلیغات کمک میکند.در واقع، انجام تبلیغات غیرمستقیم از ظریفترین نکاتی است که به تبحر و هنر قابل توجهی نیازمند است. تجربه نشان داده است که محتوای تبلیغاتی بومی و غیر مستقیم بازخورد بیشتری دریافت کرده و مشارکت و تعامل کاربران بیشتری را به خود جلب میکنند. به دلیل این امکانات متعدد و البته ماندگاری همیشگی پستهای اینستاگرام در فید حساب کاربری، پست گذاشتن در این شبکهی اجتماعی، بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام است.
هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند.
- برای آشنایی بیشتر با اینفلوئنسر مارکتینگ، این مقاله از نوین هاب را بخوانید.
- شما میتوانید تبلیغات با استفاده از تصاویر، ویدئوها و استوریها را به کاربران نمایش دهید. {
- استفاده از هشتگها سبب میشود پستهای اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پستهای شما را خواهند دید. |}
- مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. {
- یکی از راههای مؤثر برای افزایش تعامل با مخاطبان در اینستاگرام، برگزاری نظرسنجی است. |}{
- برای مطالعه بیشتر در مورد بازاریابی شبکههای اجتماعی مطلب «بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده — از استراتژی ها تا اجرا» توصیه میشود. |}
الگوریتمهای اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی و نمایش محتوای پیجها به کاربران بررسی میکنند. از مهمترین فاکتورها میتوان به نرخ تعامل اشاره کرد که نقش مهمی در دیده شدن پیج دارد. نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود. همچنین برندها با بررسی نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و انجام آزمایشهای A/B، تبلیغات خود را بهینه سازی کنند. تست A/B به آنها امکان میدهد تا نسخه های مختلف تبلیغ را مقایسه کرده و بهترین نسخه را برای نمایش به مخاطبان انتخاب کنند. ارزیابی و بهینه سازی مستمر، باعث می شود که تبلیغات با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته و به اهداف کسبوکار نزدیکتر شود.
این ابزارها به شما امکان می دهند چت بات های سفارشی را برای اینستاگرام ایجاد کنید. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند.
گرفتار شدن در هیجان ایجاد و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی جدید آسان است، اما بدون ردیابی پیشرفت خود و انجام تنظیمات، اساساً کور می شوید. با نظارت بر عملکرد تبلیغات خود، می توانید تشخیص دهید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، و تصمیماتی مبتنی بر داده برای بهینه سازی کمپین های خود برای حداکثر بازگشت سرمایه بگیرید. حالا که به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ پاسخ دادیم در ادامه آموزش اینستا مارکتینگ به برخی از مهمترین روشهای بازاریابی در اینستاگرام اشاره میکنیم. سعی کنید حداقل ۸ هشتگ برای پست هایتان قراردهید و همیشه نام برند خودتان را نیز بین هشتگ ها بنویسید . هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند.
بر همین اساس داشتن یک تقویم محتوایی که علاوه بر افزایش موضوعات قابل ارائه، به نظم در تولید محتوا کمک میکند ضروری به نظر می رسد .همین طور تنظیم ساعت پستگذاری با دیدهشدن در ساعت ابتدایی رابطه مستقیمی دارد. با انتشار پست در زمان مناسب (وقتی که مخاطبان شما در اینستاگرام هستند) به راحتی میتوانید نرخ مشارکت را بالا ببرید . با وجود این نوشتن کپشن جذاب برای عکسها و ویدیوها میتواند بر افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام اثر بگذارد. استفاده از کپشنهای کوتاه، صمیمانه و کاربردی در جلب نظر کاربران به شما کمک میکند.
با اضافه شدن استوریهای اینستاگرام، کسب و کارها قالب دیگری پیدا کردند تا بتوانند خود را به بازار عرضه کنند. بعد از آن IGTV، امکان ارسال فیلمهای عمودی طولانی را فراهم کرد و کسب و کارها از آن برای ویدیو مارکتینگهای طولانیتر و گاهی استوری تلینگ، استفاده کردند. برای تدوین متن رپورتاژ آگهی رعایت تمام نکات مربوط به تدوین آن الزامی است و این کار داشتن دانش و صرف زمان زیادی را میطلبد.
تبلیغات بنری در فید
بیو اینستاگرام شامل توضیحاتی در رابطه با پیج است و دارای محدودیت ۱۵۰ کاراکتری میباشد. بنابراین، باید خیلی کوتاه و جذاب، توضیحاتی در رابطه با برند و کسب و کار خود، ارائه دهید. در این بخش میتوانید هشتگدهی هم انجام دهید و یک حسابکاربری دیگر را تگ کنید. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید.
اگر می خواهید یک حساب کاربری حرفهای اینستاگرام برای تبلیغات داشته باشید، باید فید اینستاگرام شما یک تم مشخص داشته باشد و باید پستهای شما از این تم تبعیت کنند. برگزاری رویدادها یکی از انواع کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی برندها است. شما میتوانید از این رویدادها یک ویدئوی مونتاژ شدهی جذاب تهیه کرده و آن را در IGTV به اشتراک بگذارید تا مخاطبانی که رویداد شما و ویدئوی لایو آن را از دست دادهاند، بتوانند در جریان رویداد و اتفاقات آن قرار بگیرند. گام آخر در تبلیغات از طریق استوریهای اینستاگرام، تعیین کردن میزان بودجهی در دسترس و اجرای کمپین تبلیغاتی است. به شما توصیه میکنیم که همهی بودجهی خود را یکجا خرج نکنید و در ابتدا با بودجههای پایین شروع کنید. اگر بودجهی زیادی در دسترس دارید، کمپین خود را به کمپینهای کوچکتر تقسیم کند.
در این صورت تعداد زیادی از کاربران کلیک میکنند و با پیشنهاد درجشده در صفحه فرود، یک لیست ایمیل از کاربران خود تهیه خواهید کرد. این لیست ایمیل برای معرفی محصولات دیگر شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ به دردتان خواهد خورد. الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر است و بر نحوه دیده شدن پس تها و تبلیغات توسط کاربران تأثیر زیادی دارد. این تغییرات باعث می شود برندها نیاز به تطبیق و بهروزرسانی استراتژی های تبلیغاتی خود داشته باشند تا همچنان در میان کاربران دیده شوند. برای مثال، تغییرات اخیر الگوریتم باعث شده است که تعاملات بیشتر و پست های اصیل و شخصی سازی شده در اولویت قرار گیرند.
در ادامه، مهمترین مزایای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام را ذکر خواهیم کرد. برای استفاده از امکان Instagram ads، لازم است که ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. شما همچنین میتوانید با همکاری با اینفلوئنسرها و کسبوکارهایی مثل تاجرباشی، برند خود را در این پلتفرم تبلیغ کنید. مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی شما با نیازهای مخاطبان هدفتان مطابقت داشته باشد و از سبک ارتباطی متناسب با آنها استفاده کنید.
کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. افراد برای ایجاد روابط اجتماعی مجازی در آن حضور دارند و نه برای خرید کردن. بنابراین از قرار دادن مطالب و پستها با هدف هل دادن افراد به سمت خرید، پرهیز کنید. اگر میخواهید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود بهره ببرید، باید روشی خلاقانه به کار بگیرید.
با استفاده از این امکانات و بهترین راهکار افزایش فروش در اینستاگرام میتوانید فروش کسب و کارتان را افزایش دهید و بهترین نتیجه را بگیرید. آموزش فروش در اینستاگرام ترفندهای مختلفی دارد که یکی از آنها ارتباط با کسب و کارهای بومی است. اگر کسب و کار محلی در اینستاگرام دارید و محصولات خود را تنها به یک منطقه خاص ارائه میکنید، با کسب و کارهای آن منطقه تعامل داشته باشید.
در کنار آموزش فروش در اینستاگرام حتماً باید نحوه استفاده از تبلیغات در این پلتفرم را یاد بگیرید تا بتوانید رشد طبیعی خوبی داشته باشید. تبلیغات در اینستاگرام کمک بسیار زیادی به پیدا کردن مخاطبان هدف و افزایش فروش میکند. تمام این موارد باعث شده تا فروش در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی داشته باشد و مانند سکوی پرتاب منجر به رشد کسب و کارتان شود.
این امکان به شما اجازه میدهد که بهطور مستقیم و بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن، مشتریان را به سایت خود هدایت کنید و خرید را برای آنها تسهیل کنید. در این مقاله به چند مرحله مهم اشاره کردیم؛ از جمله تعیین اهداف مشخص و KPI واضح، انتخاب کمپین تبلیغاتی و محتوای مناسب و پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب و همکاری با او. تبلیغات شما باید کاربران خاصی را هدف قرار دهد تا پول پرداختیتان برای تبلیغ هدر نرود. شخصاً میتوانید تبلیغات اینستاگرامی خود را طراحی کنید یا اگر به دنبال آن هستید که Ads Manager تبلیغات شما را ایجاد کند میتوانید از آیتم «Dynamic creative» استفاده کنید.
همچنین، امکانات اینستاگرام برای تعامل، از جمله کامنتها، لایکها، و دایرکت، به برندها امکان میدهد تا با مخاطبان خود ارتباط نزدیکتری برقرار کنند و با ایجاد حس اعتماد، آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. علاوه بر این، اینستاگرام ابزارهای تحلیلی و هدفگذاری مختلفی ارائه میدهد که امکان تنظیم و بهینه سازی تبلیغات را به برندها می دهد. با این روش تبلیغات به دست افرادی می رسد که بیشترین علاقه را به محصولات یا خدمات آنها دارند.
هشتگ ها می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا محتوای خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهند. هشتگ ها باید مرتبط با محصولات یا خدمات شما باشند و باید به طور استراتژیک در محتوای شما استفاده شوند. یکی از بهترین روشهای حفظ مخاطبین در اینستاگرام، به اشتراکگذاریهای ویدئوهای آموزشی است. خیلی از این ویدئوها، مثل ویدئوهای آموزش کار کردن با محصولات میتوانند طولی بیش از یک دقیقه داشته باشند و برای به اشتراکگذاری آنها در اینستاگرام میتوانید از IGTV استفاده کنید. استوری اینستاگرام نوعی محتوای گذرا است و بنابراین، نیازی نیست که زمان زیادی برای ایدهپردازی یا طراحی بهترین اسلایدهای ممکن اختصاص دهید. استوریها به برندها و افراد اجازه میدهند تا با اختصاص دادن وقت کمتر به طراحی، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند.
نظرسنجی از مخاطبان
|}از طرف دیگر می توان از قرقره ها برای ایجاد ویدیوهای کوتاه و جذاب استفاده کرددر مورد محصولات یا خدمات برند شما به روشی سرگرم کننده و خلاقانه. با گنجاندن این ویژگیها در استراتژی محتوای خود، میتوانید روایت قانعکنندهای ایجاد کنید که برند شما را از رقبا متمایز میکند و مشتریانی را که مشتاق تعامل با برند شما هستند، جذب میکند. فید اینستاگرام – جریانی بی پایان از محتوای جذاب بصری، جایی که کاربران در دوز روزانه الهام، سرگرمی و آموزش خود پیمایش می کنند.
مثلاً اگر یک برند محصولات آرایشی و بهداشتی هستید، میتوانید آرایشگران، بانوان و حتی آقایانی را که به سلامت پوست خود اهمیت میدهند یا به محصولات آرایشی علاقهمند هستند، مخاطب هدف خود قرار دهید! اگر یک فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزی هستید، آشپزان و علاقهمندان به آشپزی مخاطبان شما خواهند بود. قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژی و اهداف خود را انتخاب کنید و سپس یکی از انواع تبلیغات را انتخاب کنید. برای انتخاب این پیجها به جز میزان مشارکت به فالوورهای آنها و محتوای پیج دقت کنید تا به کسب و کار شما نامرتبط نباشند. با شروع پاندمی کرونا و خانهنشین خیلی از ما، بیشتر کسب و کارها با رکود شدیدی مواجه شدهاند. اکثر کسب و کارها در این رکود اقتصادی، به فکر فعال کردن فروش و تبلیغات آنلاین خود در اینستاگرام افتادهاند.
بهتر است میمهای مرتبط و منحصربهفردی را در راستای تبلیغات محصولات و خدمات خود در این پلتفرم منتشر کنید. تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک، یک راه سرمایه گذاری موثر برای رشد کسب و کار شما است. اگر می خواهید از اینستاگرام برای فروش محصولات خود استفاده کنید، باید محصولات شما قابلیت خرید آنلاین داشته باشند. این امر به شما کمک می کند تا مشتریان بتوانند به راحتی محصولات شما را خریداری کنند. خرید پیج اینستاگرام می تواند راهی سریع برای افزایش تعداد فالوورهای شما باشد.
تبلیغات اینستاگرامی